Klient prowadzi sklep online z limitowanymi sneaker’sami i odzieżą streetwear istniejący na rynku zaledwie kilka miesięcy. Cena produktów jest bardzo zróżnicowana i sięga nawet kilka tyś. zł. Ze względu na unikalność i dostępność produktów, czas realizacji zamówienia może wynosić nawet kilkanaście dni. Grupę docelową stanowią głównie młode osoby, często poniżej 18-stego roku życia ze względu na panujący wśród młodzieży trend mody Streetwear. Przez początki istnienia na rynku, klient nie posiadał zbudowanego wizerunku, który mógłby skutecznie konkurować ze znanymi sklepami. Z biegiem czasu klient zaczął działania reklamowe w systemie Meta i Google Ads, co przynosiło całkiem satysfakcjonujące wyniki w kwestii ruchu, jednak stosunkowo wysokie koszty reklamy nie przenosiły się na zadowalającą sprzedaż i zwrot z inwestycji. Dlatego to był ten moment, kiedy klient zwrócił się do mnie o pomoc.
Początki współpracy
Początkowe założenia
Każdą współpracę z nowym klientem zaczynam od poznania jego oczekiwań i celów biznesowych. Dzięki temu jestem w stanie lepiej poznać aktualną sytuację biznesową oraz specyfikę danej branży i rynku. Pozwala mi to przygotować skuteczną strategię reklamową, która ma na celu realizacje najważniejszych dla klienta celów oraz ustalić kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). W tej sytuacji było to:
– zwiększenie sprzedaży
– utrzymanie ROAS na poziomie min. 10
Rozpoczęcie działań
Przejęcie obsługi kampanii Google Ads rozpocząłem z początkiem sierpnia 2024 roku. Ze względu na istniejące kampanie Performance Max na koncie, zdecydowałem by kontynuować ich działanie, ponieważ generowały już około 30-stu zamówień w ciągu miesiąca. Dokonałem zmian w strukturze tworząc nową kampanie skierowaną na wszystkie produkty z wysokim docelowym ROASem, aby utrzymywać rentowność. AI Google’a wyświetla produkty o najwyższym potencjale sprzedażowym. To taki „duży worek” – mój must have, który wykorzystuje na każdym koncie. Oprócz tego powstała nowa kampania na produkty sezonowe. Ze względu na sierpień postanowiłem wyróżnić produkty, które miały największy potencjał sprzedażowy w okresie letnim. Uzupełnieniem tych kampanii była kampania search brandowa oraz PLA — zawierająca słowa kluczowe z nazwą marki klienta. Kluczowym elementem było przejście w pełni na Maksymalizację pod wartość konwersji, ponieważ klient od początków kampanii utrzymywał optymalizację pod Liczbę konwersji. Zmiana struktury, strategii oraz regularna optymalizacja pozwoliła mi już w pierwszym miesiącu współpracy uzyskać bardzo dobre rezultaty:
Rezultaty
110
34
27
Skalowanie.
Wiedząc, że grupą docelową są młode osoby wraz z klientem postanowiliśmy stworzyć strategię mającą na celu stworzenie angażujących, krótkich filmików YouTube Shorts, ponieważ właśnie w tym obszarze zdecydowana większość odbiorców to osoby młodsze. Dzięki temu Shorts’y wykorzystaliśmy nie tylko na kanale YT, ale również w kampaniach Performance Max oraz Demand Gen skierowaną tylko na Youtube Shorts, co przełożyło się nad znaczącą poprawę w górnej strukturze lejka marketingowego.
W przyszłych miesiącach ze względu na owocny Q4 planuje sukcesywnie zwiększać budżet reklamowy oraz przetestować nowe struktury skierowane na podział produktów pod względem marżowości. Wraz z klientem planujemy tworzyć więcej kreatywnego contentu skierowanego do młodych osób, ponieważ przynosi to bardzo duży ruch niewielkim kosztem oraz pozostaje niezbędnym elementem do skalowania biznesu dla tego typu działalności.
Podsumowanie.
Pomimo braku rozwiniętej rozpoznawalności sklepu w Social Media już w pierwszym miesiącu przekroczyłem zakładany KPI, zwiększając ROAS ponad dwukrotnie. Kolejne miesiące to systematyczna praca nad optymalizacją konta oraz skalowanie dzięki rozwijaniu działań organicznych, które są niezwykle ważne w tej branży. Dodatkowo przygotowujemy strategię na okres jesienno-zimowy pracując nad ofertą sklepu, poszerzeniem asortymentu oraz optymalizacją feedu produktowego skupiając się na bogatszych zdjęciach i tytułach produktów.